Extra tips van copywriter Hanna
TIP 1/ Creëer mailfunnels
Door middel van mailfunnels doe je op een geautomatiseerde en heel persoonlijke manier aan sales, via je eigen kanaal: e-mail. Heb je momenteel nog geen mailfunnels? Dan zou ik je zeker aanraden om daar eens de focus op te leggen. Zo kan je een mailfunnel inzetten nadat een potentiële klant je freebie gedownload heeft, maar ook na het aankopen van een bepaald product om de beleving na verkoop te verbeteren. Denk maar aan een tutorial van een product dat je klant net gekocht heeft. Of heeft je klant zich net voor je cursus ingeschreven? Dan is het heel waardevol om per module een mailtje te schrijven dat je om de twee weken verstuurt. Zo krijgen je klanten het gevoel dat ze persoonlijk begeleid worden. Vaak is dat veel werk voor jou als ondernemer zelf, maar het is een ideale taak om aan een copywriter uit te besteden. Dit aangezien het een eenmalige investering is en je de mailtjes steeds opnieuw kan gebruiken.
TIP 2/ Zet in op storytelling
Waar ik sowieso heel hard op inzet als copywriter is storytelling. Daarom heb ik twee jaar geleden mijn kaartenset en videotraining Storytime ontwikkeld, waarmee ik ondernemers help om zelf verhalend te schrijven. Ook in mijn cursus Mailbox Stories ligt de focus op storytelling. In deze cursus leer je hoe je persoonlijke verhalen verweeft met de boodschap die je wil overbrengen. Zo verbind je met je klanten, zonder dat je moet vervallen in cliché verkooptechnieken en typische praatjes.