Probeer dit eens uit
Bepaal een helder doel voor de rest van het jaar en denk daarbij aan drie grote projecten om dit doel te bereiken. Denk aan een nieuwe website lanceren, een nieuw aanbod op de markt brengen of je prijzen aanpassen. Ga niet meteen in de ‘hoe’, maar focus op het ‘wat’. Wat heb je nodig om groei te bereiken? Nadien vertaal je elk van deze projecten in een to-dolijst waarbij je telkens de doelen koppelt aan concrete acties. Vanaf dan betrek je het ‘hoe’ erbij. Hou ook rekening met mogelijke valkuilen zoals uitstelgedrag.
Probeer dit eens uit
Beeld je in dat je een billboard krijgt langs de kant van een autosnelweg. Auto’s razen voorbij, dus je hebt enkel de ruimte om je bedrijfsnaam, een afbeelding en één slagzin te vermelden. Welke brand phrase van maximaal acht woorden zet je hiervoor in?

Probeer dit eens uit
Vraag eens na bij klanten hoe ze jou hebben leren kennen. Voeg deze vraag standaard toe bij een contactformulier. Op deze manier ontdek je welke kanalen het beste voor jou werken. Denk vervolgens na hoe je deze kanalen kan versterken. Leren veel mensen jou bijvoorbeeld kennen door mond-tot-mondreclame? Dan kan je een actie opzetten waarbij je klanten beloont om nieuwe klanten aan te brengen.
Probeer dit eens uit
Waar laat jij nog geld op tafel liggen? Formuleer drie concrete to do’s om leads meer op te volgen. Kijk wie er op je polls reageert via Instagram Stories of ga na wie er klikt op link via je nieuwsbrief. Stuur diegene een persoonlijk berichtje en connecteer.
Probeer dit eens uit
Noteer hoe jij mensen exact helpt met je product of dienst. Wat maakt jou uniek? Hoe kan je die USP’s (Unique Selling Points, n.v.d.r) in een verkoopproces integreren? Welke bezwaren kunnen mogelijke klanten hebben en hoe kan je deze weerleggen? Door hier op voorhand over na te denken, verwerk je deze feedback met meer zelfzekerheid.
Probeer dit eens uit
Kijk je processen eens na. Vraag jij vandaag al consistent naar reviews? Voeg je bijvoorbeeld een kaartje toe aan een bestelling die je aflevert of plaats je al een QR-code op je fysieke locatie voor feedback? Of heb je al een automatische mail ingesteld zodat je reviews kan verzamelen op je Google My Business? Zorg ervoor dat je standaardprocessen op punt staan om zoveel mogelijk feedback te verzamelen.
Boostways heeft deze zomer niet alleen een gratis challenge waarvan je al een voorsmaakje kreeg. Hun zomeraanbod bevat ook twee betalende versies met WhatsApp-support en een-op-eencoachingmomenten. Alle informatie vind je hier. Bovendien schenkt Hannelore één Summer Boost-challenge weg ter waarde van €997 excl. btw. Bij deze challenge mag je extra verdiepende content en oefeningen verwachten, maar ook 24/7 WhatsApp-support van Team Boostways. Een groei-expert geeft je zo twee maanden lang een antwoord op al je vragen. Wil je deze challenge winnen? Ontdek onze winactie hier. Veel succes!
Beeld: