Denk vooruit om plagiaat te voorkomen
Je kan al in contact komen met web3, ook al heb je er nog nooit van gehoord. Zo had het bekende Hermès nog niet van NFT’s gehoord. Toch werd het merk wel slachtoffer van plagiaat. Vorig jaar lanceerde kunstenaar Mason Rothchild ‘MetaBirkin’. Een NFT-collectie met de Birkin-tas in fluffy materiaal. Iedereen dacht dat Hermès hun bekende tassen een digitaal leven hadden gegeven, maar niets was minder waar. Het modemerk viel zelf uit de lucht wanneer ze het nieuws hoorden. Ze hadden niets met de collectie te maken én wisten zelfs niet wat NFT’s zijn. Op het eerste gezicht bleek merkbescherming voor Hermès niet voldoende omdat het merk niet beschermd was voor NFT’s en digitale kunst. Dit voorbeeld vind ik zelf enorm belangrijk. Het geeft aan hoe belangrijk het is als bedrijf om je merk te beschermen in web3, ook al ben je daar nog niet actief. Heb je nog schrik om stappen te zetten in de wereld van NFT’s? Dat is oké, maar bescherm alvast je merk om plagiaat te voorkomen. Ontdek stap voor stap hoe digitale veranderingen je business op een hoger niveau kunnen brengen.