Femke Brosens is je go to als je een unieke positie wil innemen door in te zetten op storytelling. Met haar SWITCH & LEVEL UP een-op-eentraject is het duidelijk hoe je op strategisch vlak je droomklanten bereikt. Benieuwd welke deuren dit opent en hoe ze hiermee andere ondernemers op weg zet? Helena en Phyllis delen hun eerlijke mening.

Helena Steurbaut richtte Art’Anna op. Met haar bedrijf organiseert ze trouwfeesten in België en op exotischere plekken.  

“Ik wilde alles zelf doen: teksten schrijven, de Instagram-posts inplannen… Het duurde even vooraleer ik de stap maakte en een expert contacteerde. Dankzij een Facebook-groep leerde ik Femke kennen. Na ons eerste gesprek cancelde ik de afspraken met andere potentiële samenwerkingen. In een mum van tijd was ik overtuigd van haar expertise. Dat gevoel ervaar ik nog.”
Helena Steurbaut
© Daniel & Valentina Photography

Ik denk niet na over eventuele strategische stappen voor mijn Instagram-pagina en laat me daarom begeleiden door experts.

– Helena

“Zoals de meeste ondernemers ben ik vooral bezig met mijn zaak. Ik denk niet na over eventuele strategische stappen voor mijn Instagram-pagina en laat me daarom begeleiden door experts. Femke meestert storytelling. Ze had meteen inzicht in mijn doelgroep, wat een enorme meerwaarde is. Daarnaast bekijkt Femke de zaken echt vanuit het standpunt van de klant. Een perspectief dat je als ondernemer gaandeweg soms durft te vergeten. Ik heb het gevoel dat ik door mijn samenwerking met Femke veel kostbare tijd heb gewonnen. Ze legde meteen concrete actieplannen op tafel, iets waar ik zelf maanden over zou doen. (lacht)
“Femke verkiest een persoonlijke aanpak, net zoals ik. Tegenwoordig zijn er veel online cursussen op de markt en toch blijft ze met haar nieuwe traject dichtbij zichzelf. Ze houdt op een authentieke wijze vast aan haar missie en visie. Dat kan ik als ondernemer alleen maar toejuichen.”

Phyllis Cockx is een startende ondernemer. Onder de naam Les Deux Femmes Curvy brengt ze collecties voor grotere maten. 

“Via Facebook deed ik een oproep: ik zocht een specialist op vlak van storytelling. Niet veel later had ik een gesprek met Femke. Wat ik zo fijn vind aan samenwerken met haar? Ik voelde meteen een klik. Ze is eerlijk en down-to-earth, iets wat ik absoluut waardeer.”

“Als starter vond ik het spannend om met iemand in zee te gaan. Al was dat niet mijn enige uitdaging. In een verzadigde markt zoals de modewereld is het niet eenvoudig om eruit te springen. Femke overtuigde me om een cruciale stap te zetten én me voortaan enkel te focussen op een curvy collectie: iets wat me allesbehalve eenvoudig leek. Er zijn voldoende hippe collecties voor maatjes tussen XS en L. Voor grotere maten is het moeilijker om een leuke outfit te vinden. Gelukkig heeft ze een uitgebreide kennis van het strategische luik. Femke geloofde in de curvy collecties. Bovendien bedacht Femke meteen een straf verhaal, eentje waar ik oprecht in geloof. Ik ben zelf curvy en weet welke fittings flatterend zijn, en welke niet. Ik herken de struggles van mijn klanten maar al te goed. Haar input en vertrouwen was het duwtje dat ik nodig had om mijn bedrijf tot een volgend niveau te brengen. Sindsdien heb ik mijn niche gevonden. Ik ben benieuwd wat de toekomst zal brengen.”

Phyllis
© Femke Brosens

Wil je dat je bedrijf en sociale media op een eerlijke manier groeit? Verdiep je in storytelling!”

– Phyllis

“Wat ik het moeilijkste vond tijdens dit traject? Geduld hebben! (lacht) Een goede strategie vraagt veel tijd. Gelukkig heeft Femke meer geduld. Wil je dat je bedrijf en sociale media op een eerlijke manier groeit? Ga je verdiepen in storytelling, het liefst met haar aan je zijde. (lacht) Haar traject vraagt veel input in het begin maar is zo waardevol! Ik ben absoluut fan van haar tips en tricks.”

Femke Brosens heeft een passie voor storytelling. Met haar traject helpt ze elke ondernemer op weg.

“In mijn traject ligt de focus op impact creëren met storytelling. We zijn allemaal verhalenvertellers, maar met verhalen een specifiek doel realiseren is iets anders. Storytelling is meer dan een marketingtool naar meer omzet. Met een sterk en authentiek verhaal neem je een unieke positie in en inspireer je anderen hetzelfde te doen. Volgens mij pas val je dan op in de massa. Meer omzet genereren of vacatures invullen, zijn slechts een tweetal voorbeelden van de doelen die je met een doordachte storytelling aanpak vlotter behaalt. Sociale media zijn maar één aspect binnen die aanpak. Er zijn namelijk zoveel andere mogelijkheden.”

Femke Brosens
© Anke Dumez

“Met een doordachte aanpak bouw je een vertrouwensband op met je doelpubliek en verhoog je je gunfactor.”

– Femke

“Vertrek vanuit je waarom en je authentiek verhaal om aan storytelling te gaan doen. Pas dan creëren je sterke verhalen. Geen zorgen als je niet weet waar te beginnen. Zo’n zaken ontdekken we in het traject. Veel ondernemers denken dat ze hun leven moeten delen of verhalen moeten verzinnen, maar dat is helemaal niet nodig. Met een doordachte aanpak bouw je een vertrouwensband op met je doelgroep en verhoog je gunfactor. Denk goed na wat je wil vertellen. Uiteraard ben ik er om je te ondersteunen waar nodig!”

Zin om je te verdiepen in de wereld van storytelling? Ontdek hier meer. Twijfelaars hebben de optie om een storytelling workshop te volgen. Zo krijg je een tipje van de sluier.  

Openingsbeeld: Anke Dumez