Ontdek met deze inspirerende inzichten van Femke Brosens van LEVEL UP Publishing waarom het hebben van een groot aantal likes, comments of volgers niet nodig is om omzet uit je sociale media te halen.
Ontdek de kracht van marketing én storytelling
Mijn journalistieke achtergrond ligt aan de basis van mijn passie voor storytelling. Wat ik miste in mijn job als journalist, vind ik wel terug in mijn job als storyteller. Toch beslist ik me tijdterwijl ook te ontplooien tot marketeer want waar storytelling en marketing elkaar ontmoeten, boek je succes. Het valt me op dat dit duo nog vaak apart van elkaar wordt ingezet. Een gemiste kans, want marketing en storytelling zijn pas krachtig zijn wanneer ze in elkaar laat verweven. Achterhaal eerst je behoeften en verwachtingen vooraleer je andere acties bedenkt. Op die manier weet je op welke marketing- en storytellingtools je wil inzetten.
Bedenk een strategie
Wie ben jij als ondernemer? Waar sta jij zelf voor en waar wil je dat je onderneming voor staat? Welke acties passen bij jou authentieke aanpak en welke laat je beter achterwege? Dit is heel belangrijk om te weten. Je voorkomt een pak twijfels, weerstand en verliest geen energie aan iets wat je toch niet kan blijven realiseren. Ik zal nooit een klant pushen om elke dag tegen de camera te praten voor Instagram-stories als hij of zij dat niet wil. (lacht) Mijn gouden raad? Verfijn het strategische luik van je onderneming op een manier die goed aanvoelt. Dit deel is het belangrijkste aspect om meer omzet uit je sociale media te halen want het zet de toon voor alles wat je zal uitvoeren.
Verspreid je boodschap met de juiste tools
Op welke kanalen ga je posten? Hoe frequent deel je posts met volgers en wat ga je delen in de hoop volgers te inspireren en zelfs te converteren tot klant? Schrijf daarom een volledige funnel uit om storytelling en marketing met elkaar te verbinden.
“Ik ondersteun ondernemers met veel enthousiasme en expertise zodat hun marketingplannen- en doelen volledig in lijn liggen met hun verhaal. Het plaatje moet kloppen.”
– Femke
Benut het volledige potentieel
met ruimte voor het nemen van actie Uren brainstormen en gevulde papiermanden later zag ‘SWITCH & LEVEL UP’ het daglicht. Tijdens dit online traject begeleid ik je zodat je geen kostbare tijd of energie verliest en meteen doordacht aan de slag kan gaan. Ik laat je niet aan je lot over want dankzij de nodige opvolging, interactie en talloze oefeningen met deadlines werken we samen aan een strategie en uitwerking die volledig bij je (onderneming) past.
Investeer in betrokkenheid
Mijn ideale deelnemer voor het traject? Een ondernemer met een visie die staat te popelen om zich volledig onder te dompelen in een wereld vol marketing-en storytellingtools.
Handig om te weten: dit online traject is bedoeld voor elke sector. Ik denk in het bijzonder ook aan franchisenemers. Dankzij dit traject zitten franchisehouders vanaf het begin al op dezelfde lijn en loopt de communicatie zo gestroomlijnd mogelijk.Van basis tot uitvoering: dit zie je in het online traject
First things first: de basis
In de eerste module van mijn traject leren we elkaar beter kennen en introduceer ik alle essentials die je nodig hebt om meer uit je socialemediaprofielen te halen. Reken hier al maar meteen op een serieuze realitycheck.
Reken op de kracht van storytelling en marketing.
Activeer volgers tot klanten. H
k deel tien jaar kennis en ervaring wat betreft storytelling en marketing. Een eigen framework, stappenplan, format met bouwstenen,… Goed om te weten: deze inhoud vind je niet op het internet.Wijs je klanten de weg
Definieer je klant
Maak je doelen concreet en meetbaar
Voer je strategie uit met verschillende tools
Wil je omzet halen uit je socialemediakanalen dankzij dit online traject? Schrijf je hier in op de wachtlijst. Een extra geschenk voor jou: Bossy-lezers krijgen een korting van 50% wanneer ze het e-book ‘De weg naar online succes – Waar storytelling en marketing elkaar ontmoeten.’ ter waarde van 19 euro bestellen. Download het e-book hier en gebruik de code BOSSY50.
Beeld: Marijke Crynen Photography