Je klant verwennen, dat is voor veel ondernemers één van de grote doelen. Maar hoe zet je die belangrijke doelgroep centraal? Elke Aelbrecht, Marketing Project Analyst en Content Expert van AXA Verzekeringen, geeft je tips en inspiratie dankzij deze cases.

1/ Ga verder dan enkel en alleen je takenpakket

Als verzekeraar willen we beschermen wat belangrijk is. En daarin gaan we verder dan enkel en alleen dossiers behandelen. We stellen niet alleen jou als klant voorop, maar ook onze samenleving en onze planeet. Verder inspireren we onze medewerkers en brengen we hen samen om de uitdagingen van vandaag aan te gaan. Dat kan een individuele uitdaging van onze klanten zijn zoals hun zaak beschermen tegen onverwachte risico’s, maar ook preventietips geven om risico’s te vermijden horen daarbij. Met enkele honderden collega’s nemen we dit jaar opnieuw deel aan de Rivier Clean Up aan de Ourthe om het afval van de zware overstromingen in Wallonië op te ruimen. Op die manier engageren we onze medewerkers en helpen we onze klanten, de samenleving en verenigingen. Tijdens de zware overstromingen in Wallonië twee jaar geleden hadden onze klanten ons nodig maar konden ze ons niet bereiken. Velen hadden geen bereik of elektriciteit meer. We gingen als verzekeraar ter plaatse om onze klanten nog beter te helpen en zochten naar onmiddellijke oplossingen voor de getroffen gezinnen.

2/ Ontdek hun noden 

Vaak zijn er digitale tools voor particulieren, maar niet voor ondernemers. We bieden als enige die service aan ondernemers zodat ze het gemak van online informatie ervaren en zelf kunnen onderschrijven voor één of meerdere verzekeringen. Dit kan altijd met een makelaar die je ondersteunt tijdens de hele duur van het contract. Ook wanneer je zaakvoerder bent, heb je het vaak druk en wil je op een snelle, efficiënte en persoonlijke manier geholpen worden. Zo omschreef onze klant Ellen dat perfect tijdens een interview voor Bossy: “Als ondernemer komt er soms zoveel op je af en moet je alles zelf doen. Net daarom is het fijn dat je meteen een duidelijk antwoord krijgt op een vraag.” Verder zien we dat we de noden van ondernemers over verzekeringen in twee categorieën kunnen samenvatten. De eerste groep twijfelt of ze wel goed gedekt zijn en weten niet welke verzekeringen ze exact nodig hebben. Dankzij het gepersonaliseerd verzekeringsplan Check-up Pro krijg je als ondernemer een totaalbeeld van alle verplichte, essentiële en geruststellende beroepsverzekeringen dat je kan downloaden. De tweede groep weet wat ze nodig hebben en wil een specifieke verzekering zoals een arbeidsongevallenverzekering bij de aanwerving van een nieuwe werknemer of een brandverzekering bij de huur van een kantoor. Via onze website vind je alle details terug die je moet weten bij bepaalde dekkingen. Onderschrijf je voor meerdere verzekeringen, dan wordt alles gebundeld in één package zodat je een duidelijk overzicht hebt. Twijfel je nog over een bepaalde verzekering of heb je andere vragen? Dan kan je altijd terecht bij een makelaar van je keuze of bij onze interne experten tijdens de hele duur van je contract.  
AXA_Bossy
“Dankzij onder andere panelgesprekken ontdekken we wat er speelt in hun ondernemersleven en hoe we met ons bedrijf daarop kunnen inspelen.” 
– Elke

3/ Inspireer je doelgroep met een ambassadeur 

Naast de klant voorop zetten, zijn moed en integriteit twee andere belangrijke zaken die we als bedrijf nastreven. Olympisch kampioen Nafi Thiam heeft dezelfde waarden en belichaamt die op een natuurlijke manier. Ze staat voor succes en zelfvertrouwen. Dankzij haar doorzettingsvermogen en ijzeren wil heeft ze topsport jarenlang gecombineerd met haar studies. Bovendien blijft ze succes boeken op het hoogste niveau. Ondertussen werken we al jarenlang samen met deze geknipte en enthousiaste ambassadeur omdat we ervan overtuigd zijn dat ze onze klanten én medewerkers inspireert. 

4/ Geef je klanten de ondersteuning die ze verdienen 

Met duidelijke, online tools en extra ondersteuning willen we je als (startende) ondernemer wegwijs maken in de wereld van verzekeringen. Naast een simulatie van de prijzen voor je dekkingen op maat en een gepersonaliseerde offerte kan je bij ons ook online onderschrijven. Heb je je zaak minder dan twee jaar geleden opgestart? Dan geniet je als AXA Verzekeringen-klant ook van extra voordelen. Zo heb je recht op een voordeeltarief bij Unpaid, die je helpt bij het innen van onbetaalde en onbetwiste facturen en krijg je gratis online medische en psychologische bijstand door professionals. Bovendien kan je ook juridisch advies inschakelen. Je stuurt op voorhand je case door naar een expert die je tijdens een eerste gratis gesprek alle tips en tricks geeft. Onze klanten de nodige ondersteuning geven, geeft ons weer veel voldoening. 

5/ Duik in hun leefwereld 

De komende maanden passen we onze services en voordelen aan zodat startende ondernemers nog betere ondersteuning krijgen. Om ons aanbod te verbeteren, vragen we actief naar input van onze klanten. Dankzij onder andere panelgesprekken ontdekken we wat er speelt in hun ondernemersleven en hoe we met ons bedrijf daarop kunnen inspelen. Zo kunnen we je als klant nog beter begrijpen en begeleiden in de toekomst. Ook onze online tools worden voortdurend bijgestuurd om ze nog duidelijker en gebruiksvriendelijker te maken op basis van de feedback die we krijgen.

Ga na of je onderneming goed verzekerd is aan de hand van de Check-Up Pro. Of heb je een professionele verzekering nodig? Bereken hier je prijs.

Beeld: Plume Creative via Getty Images