Don’ts
Je merkstrategie
Twijfel je of je een tekst zelf zou schrijven? Denk dan aan deze twee pijlers: de lengte en de houdbaarheid van een tekst. Zo is de houdbaarheid van je Instagram Stories minder lang dan een websitetekst. Heb je te maken met veel woorden en een lange termijn? Dan neem je best een copywriter onder de arm. Eén van die teksten die je beter niet zelf schrijft, is je merkverhaal. Je merkverhaal en bij uitbreiding je merkstrategie vormen de basis van je merk, of je nu een startende of doorwinterde ondernemer bent. Je hebt iemand nodig die kritische vragen stelt en voor frisse inzichten zorgt. Op die manier kom je tot een merkverhaal, kernboodschappen en een tone of voice die bij je zaak past. Met een sterke merkstrategie trek je een ideale klant sneller aan.
Een online merkidentiteit is van groot belang. Geef daarom voldoende aandacht aan je website.
Een fout die ondernemers durven maken: investeren in branding en beelden en daarna ervoor kiezen om hun teksten zelf te schrijven. Een gemiste kans want branding is pas krachtig in combinatie met sterke teksten. Met de juiste woorden maak je net meer connectie met je ideale klant. Een copywriter spot sneller je blinde vlekken en vermijdt dat je energie en tijd besteed aan klanten die geen perfecte match zijn. Daarnaast schrijven ondernemers vaak teksten over zichzelf of hun zaak zonder na te gaan of dat is wat hun doelgroep wil lezen. Of ze vergeten in te zetten op een zoekwoordenonderzoek voor hun SEO (Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie, n.v.d.r). Dat heeft als doel om je website hoger te laten verschijnen in de organische zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google. Door belangrijke zoektermen te verwerken in je teksten, scoor je beter op vlak van zoekvolume en concurrentie. Dankzij een gefundeerde merkidentiteit en zoekwoordenonderzoek mis je geen kansen en klanten.