Priyanka Mehta, designer en oprichter van het minimalistisch juwelenmerk NUE, staat bekend om haar authentieke visie. Iets wat ook opviel bij het productieteam van Emily in Paris. Vanaf deze maand zie je haar juwelen verschijnen in het langverwachte derde seizoen van de populaire Netflix-serie
Priyanka, wat is er eigen aan NUE? 
Ik ben opgegroeid in India en de Verenigde Staten. Beide landen hebben een voorliefde voor overdaad en grote juwelen. Die stijl heeft me nooit aangesproken. Ik heb juwelen daarom lang niet interessant gevonden omdat het niet mijn ding was. Sinds NUE kan ik juwelen creëren voor vrouwen die net zoals ik fan zijn van minimalisme. Ik hou ervan wanneer een item subtiel is en tegelijk je persoonlijkheid accentueert. Voor mij draait het allemaal om het complete gevoel dat een ring of halsketting geeft. Een juweel moet vederlicht zijn, haast een tweede huid. Daarom vind ik het essentieel dat juwelen niet té zwaar zijn. Dankzij mijn eigen merk kan ik verder experimenteren met minimalisme en emoties. 
Priyanka_Bossy
© BIRGIT STERCKX
“Afgelopen zomer kreeg ik een e-mail van het productieteam. Ik dacht de hele tijd: waar is het addertje?”
– Priyanka
Welke mijlpalen koester je? 
Met een nieuwe collectie en een volledige rebranding was ik klaar voor de internationale markt. Afgelopen zomer kreeg ik een e-mail van het productieteam van de populaire Netflix-reeks Emily in Paris seizoen drie. Ze schreven dat ze NUE al lang volgden via Instagram en dat mijn juwelen perfect zouden zijn voor Emily, het personage vertolkt door actrice Lily Collins. Ze sloten hun tekst af met de vraag of we een call konden inplannen. Ik dacht de hele tijd: waar is het addertje? (lacht) Als ondernemer van een jong bedrijf kreeg ik vaak mailtjes waarin mensen me hemel en aarde beloofden waardoor ik lang sceptisch was. Dat ongeloof bleef nazinderen tot de dag van onze call. Tijdens onze meeting vertelde het team hoe zo’n samenwerking precies in z’n werk gaat. Daarna bezorgde ik enkele stukken uit mijn collectie die het team van Emily in Paris mocht lenen tot het einde van de opnames. Tot op dat punt was er geen garantie dat ze één NUE-juweel zouden gebruiken. 
Zo spannend!

Inderdaad, alles bleef een grote verrassing tot de opnames erop zaten. Eind augustus kreeg ik opnieuw een telefoontje van het team. Deze keer met de vraag of ik geen interesse had om een juweel op maat te maken voor een man. De deadline? Ze wilden alles ontvangen binnen de week. Dat is krap als je weet dat mijn productieproces twee tot drie weken tijd vraagt. Lucas Bravo, de acteur die de rol van Gabriel op zich neemt, was fan van mijn merk en had een specifiek idee over hoe zijn ring eruit moest zien. Dat was een prachtige kans, maar toch wilde ik niet helemaal meegaan in dat verhaal.

Waarom? Dat lees je binnenkort in Bossy’s Sustainable Issue.

Volg NUE via Instagram

Beeld: Birgit Sterckx