Na een succesvolle eerste editie, strijkt Generation WOW op maandag 12 juni opnieuw neer in Kursaal Oostende. Deze businessconferentie voor en door ondernemende vrouwen duikt deze keer dieper in op het thema ‘Create & Elevate’. Waarom jij die dag in Oostende moet zijn en hoe hun sprekers je inspireren tot meer creativiteit en professionaliteit? Dat vertellen de trotse organisators Angelique Foré en Barbara De Beir je graag zelf. 

Ga voor de extra mile in je persoonlijke en professionele leven

“Met Generation WOW willen we vrouwelijke ondernemers inspireren, informeren én samenbrengen. Net zoals vorig jaar is het ons gelukt om opnieuw een echte topper naar België te brengen. Na Esther Perel is het dit jaar de beurt aan CEO, auteur en serial entrepeneur Bobbi Brown. Onder andere dankzij onze headliner zijn we op het thema ‘Create & Evelate’ gekomen”, vertelt Angelique. Het thema is anders, maar de succesformule is volgens het duo nog steeds hetzelfde. “Op maandag 12 juni inspireren tal van sprekers je hoe je als ondernemer creatiever wordt én voor de extra mile kan gaan in je persoonlijke en professionele leven”, vult Barbara aan. “Als vrouw moet je elke dag opnieuw creatieve oplossingen bedenken, of dat nu voor je werk of persoonlijke leven is. Bovendien is iedereen volgens ons creatief. Maar hoe breng je creativiteit naar een hoger niveau? Daarvoor heb je een gezonde portie zelfontplooiing nodig. Onze sprekers behandelen die topics op een zeer persoonlijke en creatieve manier. Uiteraard zijn er ook verschillende merken te ontdekken in onze lifestyle corner, kan je genieten van lekker eten en connecteer je met andere vrouwen tijdens verschillende netwerkmomenten.”
GENERATION WOW
© BURO BONITO
“We willen een samenstelling van sprekers op het podium brengen die je nergens anders zal vinden.” 
– Angelique en Barbara

Bomvol programma met muzikale intermezzo’s 

Hoe de dag begint? Met een keynote van bestselling auteur en beeldende kunstenares Saskia de Coster. “Ze durft écht volledig out of the box denken. Met haar tips en tricks leert ze je om te gaan met creatieve blokkades en overtuigt ze ons dat iedereen creatief is”, deelt Angelique. Daarna is Elodie Ouedraogo aan de beurt. “Elodie’s vroegere sportcarrière beïnvloedt haar professionele leven nog steeds. Ze maakt de vergelijking tussen topsport en ondernemerschap. Bovendien vertelt ze ons welke elementen voor haar belangrijk zijn in haar carrière als mediafiguur en ondernemer van sportlabel ‘UNRUN’.” De volgende spreker is volgens Angelique en Barbara eveneens een creatieve duizendpoot. “Steffi Vertriest is onder andere ondernemer, auteur en njam!-chef. Alles wat ze doet, staat in het teken van fysieke en mentale gezondheid. Haar laatste boek focuste op de kracht van gedachten. Een onderwerp dat weinig mensen onberoerd laat. Verder overtuigt Ann De Bisschop ons waarom we niet meer, maar slimmer moeten werken. Ze deelt enkele interessante inzichten voor ondernemers en intrapreneurs die je niet wil missen. De laatste Belgische spreker is Véronique Bockstal, ook wel de vrouw van één miljoen genoemd. Deze auteur en ondernemer zal ons heel concreet vertellen hoe je met de juiste mensen en middelen naar een bedrijf gaat dat één miljoen omzet draait. Heb je nood aan een muzikaal intermezzo tussen de verfrissende inzichten door? Dan zijn er Jan Delvaux en Jimmy Dewit van Belpop Bonanza. Dankzij hen dompelen we ons helemaal onder in de Belgische muziekgeschiedenis en welke vrouwen daarin een belangrijke rol gespeeld hebben.”

“De positieve energie op en naast het podium overweldigt ons echt.”

– Angelique en Barbara

Internationale headliner en hartverwarmende organisatie 

Een bomvol programma mét internationale headliner. Bobbi Brown is visagiste, auteur, spreker en serial entrepreneur. Volgens Angelique en Barbra hét toonvoorbeeld van creatief ondernemerschap. “Bobbi bouwde een bijzondere business op. Ooit startte ze als make-upartiest in de theaterwereld, om zoveel jaar later CEO van een eigen make-upmerk te zijn. The Estée Lauder Companies, het bedrijf achter heel wat beauty brands, nam haar merk over. Bobbi Brown bleef aan het hoofd van haar merk tot op het moment dat ze haar naam moest verbinden aan producten waar ze helemaal niet achterstond. Ze nam afstand van het merk Bobbi Brown. Sinds kort heeft Bobbi het nieuwe beautymerk Jones Road opgestart. Zichzelf heruitvinden? Dat is niets nieuws voor haar.” Nieuw is hun samenwerking met de Belgische modepartner Collector’s Club en organisatie KickCancer. “Samen ontwierpen we een Generation WOW x Collectors Club pet die elke gast op het event zal krijgen. De opbrengst gaat integraal naar KickCancer. Het verhaal van de founder Delphine Heenen krijgt trouwens ook een plek op het podium. Toen haar oudste zoon kanker kreeg, ontdekte ze dat er weinig geld en onderzoek ging naar kinderkanker. Ze gaf haar job op en besloot alles te geven voor haar eigen organisatie KickCancer die daar verandering in brengt.”

Een dag vol positieve energie 

Opnieuw kozen de vrouwen voor de stad Oostende. Een stad die ondernemerschap omarmt en lichtjes rebels is. Volgens hen past de kuststad perfect bij de conferentie van Generation WOW. “We willen een samenstelling van sprekers op het podium brengen die je nergens anders zal vinden. De inhoud van de keynotes en panelgesprekken moet verfrissend, triggerend en inspirerend zijn.” Waar Angelique en Barbara zelf het meest naar uitkijken? De vibe. “Maandenlang werken we toe naar ons event. Die dag zien we onze ideeën tot leven komen, worden we gemotiveerd door sterke inhoud en spotten we contente vrouwen. De positieve energie op en naast het podium overweldigt ons echt. We kunnen alvast niet wachten tot 12 juni!” 
Heb je zin om meteen je tickets voor het event te boeken? Ga dan naar deze link voor meer details.

Beeld: Buro Bonito