Soms is frustratie een bron van inspiratie. Bij Naomi groeide een lichte frustratie tijdens haar carrière als consultant voor HR- en duurzaamheid. Ze merkte op dat veel bedrijven graag inzetten op duurzaamheid, maar er niet inslagen om dat op een consequente manier uit te voeren. Een mogelijke oplossing: veranderingen brengen in het gedrag van volwassenen. Niet gemakkelijk, dat voelde Naomi ook aan. Redenen genoeg om een andere doelgroep bewust te informeren, eentje waar je nog gewoontes kan aanleren. Door te kiezen voor kinderen als doelgroep hoopt Naomi samen met haar team en vrijwilligers een jonge generatie meteen met een bewuste mindset groot te brengen. Met de hulp van zeventien kinderverhalen vertelt Sustainable Stories wat in de wereld van morgen écht belangrijk is en krijgen onderwerpen zoals armoede, klimaat en gendergelijkheid de nodige aandacht.
Vraag input bij stakeholders
Zoek like-minded partners
Om een Sustainable Stories boek te maken, werkt het team van Naomi samen met partners. “Partners kunnen kiezen voor steun in de vorm van geld of natura door tips met lezers te delen. Ook is er de mogelijkheid om ons te verwennen met een publicatie of locatie waar we de verhalen kunnen voorlezen.”, voegt Naomi hieraan toe. Een belangrijke vereiste is dat een partner matcht met het onderwerp van het boek en dezelfde duurzame visie deelt. Het onderwerp van het eerste boek zet een fragiel thema als armoede in de kijker. Partners vinden voor hun allereerste boek en dit thema betekende meteen een grote uitdaging voor Sustainable Stories. Samen met het team brainstormden ze over manieren hoe ze niet alleen kapitaal maar ook publicaties konden verzamelen…
“Kiezen voor een crowdfunding leek ons een logische stap. We moesten helemaal van nul beginnen en voelden aan dat veel mensen ons hierin wilden steunen.” – Kaatje
Vind steun bij je fans
“Toen we ons verhaal deelden met het grote publiek was het duidelijk dat het enthousiasme groot was en Sustainable Stories veel potentieel had. Kiezen voor een crowdfunding leek ons een logische stap. We moesten helemaal van nul beginnen en voelden aan dat veel mensen ons hierin wilden steunen.” vult Kaatje aan. Het feit dat Sustainable Stories vlot het eindbedrag kon ophalen, ziet het team als een belangrijke erkenning. “Het toont aan dat deze onderwerpen écht leven en dat onze fans helemaal achter ons staan. Die bevestiging waarderen we enorm.”, vertelt Naomi.
Ondertussen dagdromen Naomi en Kaatje over volgende stappen die ze met Sustainable Stories willen zetten. Eén toekomstplan verklapt Naomi al: “
Onderneem duurzamer met de tips van Kaatje en Naomi