“Met Wolfin willen we andere vrouwen inspireren en motiveren”, deelt #womantowatch Inge De Muynck. Geen verrassing dus dat je in elke nieuwe collectie van het brillenmerk Wolfin een empowerende toets spot. In dit gesprek deelt Inge het idee achter haar campagnes.
Inge, bijzonder aan je merk is dat je meteen je liefde voor verhalen en inspiratie voelt.
Klopt. Ik wil met mijn onderneming andere vrouwen een hart onder de riem steken. Met elke collectie wil ik een gevoel van herkenbaarheid creëren. Onze eerste collectie ging over je eigen pad kiezen. Voor deze reeks koos ik ondernemers als modellen. Zij weten als de beste wat het is om op je eigen benen te staan. Deze keer wilde ik het over een andere boeg gooien en koos ik ‘verder leven na een verlies of ingrijpende gebeurtenis’ als thema. Na een oproep voor modellen om onze nieuwe collectie voor te stellen, was ik verrast hoeveel verschillende verhalen dit thema als centraal onderwerp hebben. Dankzij die oproep heb ik verschillende modellen geselecteerd die elk op hun manier verder gaan met hun leven, dikwijls op een heel andere manier.
Welke verhalen kregen een rol in je nieuwe collectie?
Zo heeft een zwaar verhaal toch nog een motiverende boodschap.

“Als je faalt, op welke manier dan ook, moet je daar niet té lang bij stilstaan. Schakel snel.” – Inge
edereen faalt wel eens. Grote namen zoals Elon Musk en Bill Gates hebben gefaald en kijk waar ze nu staan. Iedereen maakt fouten, niet iedereen praat erover of deelt die lessen met anderen. Eén van de dingen die mijn vader tegen mij zei wanneer ik zijn zaak overnam, was dat ik niet de fouten moest maken die hij als ondernemer maakte. Ik voelde meteen weerstand en wilde net wel die fouten maken. Ik wil weten wat er werkt en wat niet. Af en toe eens met mijn kop tegen de muur lopen, hoort daarbij.
Heb je tips voor ondernemers om beter om te gaan met falen?
Hou je blik op de toekomst, zie falen als iets wat gebeurd en ga vooral verder. Ik merk op dat veel jonge ondernemers blokkades voelen. Het is moeilijk om verder te gaan na een fout, maar je mag niet stoppen omdat iets mislukt. Geef jezelf eerder de tijd om na te denken waarom iets niet is gelukt. Bekijk en evolueer: kan je het anders aanpakken? Zitten je marketingacties goed in elkaar? Is je aanbod wel op punt? Geef vooral niet té snel op. Fouten maken is menselijk.
Benieuwd naar meer? Lees het ondernemersverhaal van Inge in Bossy’s Time Issue of volg haar via Instagram.
Beeld: by NOUCHKA