Als ondernemer beschik je over een unfair advantage. Een soort persoonlijk voordeel waarmee jij je onderscheidt van anderen. Het maakt jou én je onderneming uniek. Heb je jouw unfair advantage al ontdekt?
Bewust van je meerwaarde
We zitten allemaal wel eens met een idee dat we niet durven delen uit angst dat ’n ander het zal kopiëren. Geen onlogische reactie, tenzij je jezelf bewust bent van je unfair advantage. Deze persoonlijke meerwaarde drukt namelijk zo hard zijn stempel op jouw idee dat kopiëren onmogelijk is.
Meer dan passie
Jouw unfair advantage kan zowel kennis, ervaring als een aangeboren talent zijn. Voor alle duidelijkheid: passie is geen persoonlijk voordeel, al helpt het je wel een heel eind vooruit. Wees zo concreet mogelijk bij het uitschrijven van jouw unfair advantage.
Uit de praktijk
Bossy’s unfair advantage
- Bossy is Belgiës eerste online platform en fysiek magazine voor vrouwelijke ondernemers
- Dorien kent als starter als geen ander de noden en wensen van de doelgroep
- Bossy kan rekenen op een uniek netwerk van ambitieuze starters en succesvolle ondernemers
Communicatietool
Zet je unfair advantage op papier, want het is even belangrijk als de USP (Unique Selling Proposition) en de UVP (Unique Value Proposition) van je onderneming. Zorg er daarna voor dat iedereen je unieke kracht kent. Je unfair advantage gebruiken in je communicatie is dus zeker geen slecht idee.
Wat is jouw unfair advantage?