Hoe snel reageer je op aanvragen van potentiële klanten? En krijgt iedereen dezelfde prijs, of hangt dat af van je mood? Voorkom de meest gemaakt fouten die een killer zijn voor je onderneming. Robin van STREVER geeft je tips voor meer structuur op vlak van prijszetting.
1/ Communiceer duidelijk en consequent
De meeste ondernemers komen tot nieuwe klanten dankzij mond-tot-mondreclame. In zulke gevallen wordt er niet alleen gepraat over het aanbod en de ervaring, maar ook over de prijzen. Als je eerder chaotisch bent op vlak van prijszetting kan het zijn dat je voor twee verschillende personen voor hetzelfde aanbod andere prijzen bedacht. Die aanpak houdt risico’s in want je klanten zouden zich wel eens gefrustreerd of bedrogen durven voelen. Kortom, het zijn situaties die je als ondernemer wil vermijden. Communiceer daarom helder en consequent over je prijzen en aanbod. Ga je toch voor een bepaalde korting? Deel dan zeker de originele prijs zodat klanten weten wat de werkelijke waarde van je product of dienst is.
Volg klanten indien mogelijk telefonisch op. Zo voel je beter aan of er bepaalde bezorgdheden zijn en speel je sneller in op de situatie van je klant.
“
”– Robin
4/ Maak ruimte voor nacalculaties
5/ Focus op een diepgaande strategie
Benieuwd naar meer tips en tricks? Volg Robin via Instagram.
Beeld: Seppe Kuppens Media